Home > Ranch Sorting

Ranch Sorting

Ranch Sorting is een western hippische sport die is voortgekomen uit het gemeenschappelijke Ranch werk waar de cowboys het vee moesten scheiden in pennen om het merken,inenten of transport e.d. mogelijk te maken.

Ranch Sorting is een wedstrijd van een team bestaan de uit 2 ruiters die rijden  tegen de klok. Teamwork is de sleutel voor de ruiters die in harmonie de juiste koe weten uit te snijden en naar de juiste pen te drijven terwijl de verkeerde genummerde koe niet mee mag.
Er zijn verschillende varianten van Ranch Sorting met een ,twee of drie ruiters in het team, maar het doel blijft het zelfde.
Het team heeft 90 seconden,om zoveel mogelijk koeien te sorteren en in de juiste volgorde van de ene naar de andere pen te drijven.

Deze variant van de western sport is een spektakel om te zien en blijft voor jong en oud, ervaren of onervaren,een fantastische sport om te beoefenen!