Welkom op de website van Dutch Teampenning Association..

De Dutch Teampenning Association (DTA) stelt zich ten doel om de vee-onderdelen in de western ruitersport, te weten Team Penning, Cattle Penning, Ranch Sorting, 3 man 2 gates, Working Cowhorse,en Cattle trail, in Nederland een door iedereen begrepen en gewaardeerd wedstrijd onderdeel te maken.

Iedereen die deel wil nemen aan onze wedstrijden is welkom. ook niet leden.
Niet leden kunnen niet mee strijden voor de highpoint competitie.

DTA streeft naar volwaardige acceptatie van de bovengenoemde vee-onderdelen, in Nederland en op Europees niveau. Het introduceren van DTA regelgeving voor deze wedstrijdonderdelen is daarbij een eerste uitgangspunt.

Daarnaast stelt DTA zich ten doel deelname aan Europese en Nederlandse kampioenschappen mogelijk te maken en zoekt op dit moment aansluiting bij de federatie "Team Penners America".

Door het organiseren van wedstrijden en de Highpoint competitie streeft DTA niet alleen naar meer bekendheid voor team penning en de regelgeving maar ook naar popularisatie ervan.

Dutch Teampenning Association is officieel opgericht op 12 december 2005 uit een groep teampenning enthousiastelingen.
1 januari 2006 is Dutch Teampenning Association toe getreden tot de Federatie van Nederlandse Westernverenigingen Nederland.

Getracht wordt om het doel te bereiken door:

• Deelname aan Europese en Nederlandse kampioenschappen mogelijk te maken en international samenwerking op europees en wereld niveau ondermeer door aansluiting bij de Federatie van Nederlandse Western Verenigingen.
  • Het Organiseren van een Highpoint Competitie.